In de folder doet de gemeente drie oproepen aan inwoners: maak een noodpakket, bedenk een noodplan en praat erover met familie, vrienden en buren. Bij de oproepen staan tips en voorbeeldvragen. Op de pagina over het noodpakket staat ook de afbeelding van de Rijksoverheid met de belangrijkste spullen waarmee de meeste inwoners 72 uur vooruit kunnen.
Om de folders netjes en in de huisstijl te presenteren heeft de gemeente kartonnen displays laten maken. Door persoonlijk contact met de supermarkten en de bibliotheek zorgt de communicatieafdeling van de gemeente dat de displays gevuld blijven. In een Exceltabel houdt die afdeling bovendien bij op welke locaties de folders het hardst lopen.
Voorschoten telt 26.000 inwoners. De eerste oplage van de folder is 5.000. Om die aan de man te brengen zet de gemeente alle denkbare communicatiemiddelen in, van een persbericht en sociale media tot digitale informatieborden en een column van de burgemeester in de krant. Op de website staan ook veelgestelde vragen en een Engelse vertaling.